Vilkår og betingelser
Priser
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt.
Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Betaling
Hos oss kan du betale med Visa, MasterCard og Faktura. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer aldri personlige opplysninger om din transaksjon. Vilkår for faktura kan du lese her
Levering og frakt
Din bestilling blir normalt sendt innen 1-3 virkedager. Vi tar oss allikevel forbehold om at spesielle omstendigheter kan oppstå, så det blir noe forsinkelse på dette. Da tar vi kontakt med deg og avklarer dette. Vi tar også forbehold om feil som kan oppstå i systemet som kan føre til at et produkt kan bli utsolgt før vi får sendt det til deg. I slikt tilfelle vil du bli kontaktet, og vi vi forsøke å finne erstatning eller annen god løsning for deg.
Vi bruker Bring som fraktselskap. Sendinger som veier under 2 kg og som får plass i postkassen, sendes direkte hjem til deg. Andre pakker sendes til ditt lokale postkontor, som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Vi har fast fraktpris på 79 kr innenlands, uavhengig av størrelse på pakken.
Angrerett
Vi i Ljosland Optikk er opptatt av at du som kunde skal bli helt fornøyd med kjøpet du har gjort hos oss. Derfor har vi 14 dagers full returrett. Det betyr at du kan returnere varen dersom du ikke er fornøyd, uten å måtte oppgi grunn for dette. Merk at du selv må bekoste fraktkostnader ved retur (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Produktet må returneres i original intakt emballasje dersom produktet ble levert i det. Utover dette må produktet være ubrukt og i den stand det ble levert, og ha alle merkelapper intakt. Ved mottatt retur, blir beløpet for varen eksl. Fraktkostnader returnert til din konto, forutsatt at du har betalt med kort. Merk også at badetøy og undertøy ikke kan returneres eller byttes.
Last ned angrerettskjema her
Bytte av varer
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare til et annet produkt, eller samme produkt i en annen størrelse eller farge, tar du kontakt med kundeservice på post@ljosland-optikk.no for å få tilsendt et bytteskjema for bruk ved retur. Ønsker du å bytte til en dyrere vare, vil du motta en faktura for mellomlegget, ønsker du å bytte til en rimeligere vare, blir det overskytende beløpet returnert til den kontoen betalingen ble overført fra. Ved bytte er det du som bærer kostnadene for porto. Det er viktig at byttet avklares med oss på mail eller telefon, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt er tilgjengelig på lager. Ved bytte må varen være ubrukt, original emballasje må være intakt og merkelapper kan ikke være fjernet fra produktet. Merk også at badetøy og undertøy ikke kan byttes.
Returnerte produkter sendes til følgende adresse:
Ljosland Optikk
Torvet 1, 3256 Larvik
NB! Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer
Din trygghet som kunde hos Ljosland Optikk
Vi i Ljosland Optikk har som vår viktigste oppgave å gi deg som kunde en trygg og tilfredsstillende handel. Derfor har vi valgt sikre løsninger for betaling. Dette er en helhetlig løsning som tilbyr deg å velge mellom å betale med kort i kassen, få tilsendt faktura, eller betale når du henter pakken din.
Vi vil etterstrebe å møte deg som kunde med tilfredsstillende løsninger og personlig service hva gjelder ønske om bytting, retur, reklamasjon, forhåndsbestilling o.l. Vi vil gjerne bestille produkter for deg dersom det er varer våre leverandører kan skaffe, men som vi ikke har tatt inn i butikken. Vi er kreative og vil strekke oss langt for at du skal blir fornøyd. Vi ønsker også at du som kunde skal ha lav terskel for å ta kontakt dersom du ønsker ytterligere informasjon om produktene enn det som er gitt i nettbutikken.
Vi etterstreber at alle opplysninger gitt i nettbutikken som omhandler produktene til enhver tid skal være riktige. Vi ser oss imidlertid nødt til å ta forbehold om at feil opplysninger kan stå, vi er mennesker heldigvis. Slike feil kan gjelde produktopplysninger, varebeholdning eller pris. Dersom dette skulle skje vil vi snarest rett opp i feilen.
Personvern
Dersom du registrerer deg som kunde med en innlogging i vår nettbutikk vil vi ikke bruke dine opplysninger til noe utover det som omhandler ditt kundeforhold hos oss. Vi vil ikke gi ut din informasjon til noen andre aktører, og utover dette forholde oss til gjeldende personvernbestemmelser. Du har rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, samt å få den slettet. Kontakt oss på kundeservice dersom du vil at informasjonen skal slettes.